Jak NEmyslet na to, že chci otěhotnět?

Když jsem se snažila poprvé otěhotnět, vadilo mi, že musím tak dlouho nečinně čekat jestli příští menstruace přijde nebo ne. Jediná rada lékařů a mého blízkého okolí typu:

“Nesmíš na to myslet!”

vůbec, ale VŮBEC nepomáhala.

Nemyslet na něco, co mi vlezlo nedávno do hlavy a co je v posledních dnech mým nejvroucnějším přáním, je podle mě absolutní nesmysl. Bylo to spíš naopak. Když se naše snažení začalo protahovat a ze mě se stala „zkušená snažilka“, bylo to těžší a těžší.

Ano, do stavu „NEMYSLET“ jsem se nakonec dopracovala. Bylo k tomu ale potřeba několik let, během kterých jsem se pořádně projela na vleké emocionální horské dráze.

Vsadila bych se, že i vy, pokud se snažíte o miminko už nějakou dobu, jste tuto nejrozšířenější, vždy dobře míněnou, leč prakticky nepoužitelnou radu dostala.

A jaká je tedy ta moje rada?

Zaměstnejte svoji mysl přípravou na těhotenství.

Chci Vás uklidnit. Opravdu je normální, když myšlenek na miminko máte plnou hlavu. Je to teď vaše priorita, velké přání, které nelze jen tak jednoduše “vypnout” na povel a vyhnat z myšlenek.

Můžete ale použít 2 přístupy:

  1. Zasněné “nicnedělání” – toužíte po miminku, pořád na to myslíte, ale „nic pro to neděláte“

Slovo nicnedělání je v uvozovkách, protože ne jedna žena se v prvním roce snažení stane expertkou na sledování plodných a neplodných dnů. Ano, znát svůj cyklus, vědět, kdy probíhá ovulace a jak dlouhá je luteální fáze, je opravdu při snažení o miminko důležité.

Víte ale, jak si můžete sama pomoci, když ovulaci třeba vůbec nemáte nebo se nedostaví pravidleně každý měsíc, když vaše hormony nejsou úplně v rovnováze? Víte co dělat, když se zdá, že je vše v pořádku, ale miminko stejně stále nepřichází? Nebo jen spoléháte, co na to řekne lékař a jaký bude jeho postup?

Tento přístup jsem před prvním otěhotněním praktikovala i já. Vlastně jste takovou loutkou v rukou lékaře a celou zodpovědnost za své těhotenství postupně přenesete na něj. Nejdříve rok čekáte, jestli se to podaří nebo ne, protože vám lékař řekl, že to je normální doba pro přirozené otěhotnění. Když je vaše snažení neúspěšné, začíná se roztáčet kolotoč různých vyšetření, na koze si začínáte připadat jako doma a ze snažení o miminko se pomalu začíná vytrácet romantika.

Velice si vážím pomoci všech lékařů, kteří mi pomohli k mé první dceři. Bohužel jsem za těch dlouhých pět let nepotkala žádného, který by mi řekl, že i já můžu přispět svojí troškou do mlýna. A že lovit každý měsíc dvě čárky na ovulačním testu a pít bylinkový čaj prostě nestačí.

Některé ženy možná touto cestou chtějí jít a je to v pořádku. Nikde není psáno, že když se rozhodnete pro „nicnedělání“, tak neotěhotníte. Velkou nevýhodu tohoto přítupu však vidím ze svého pohledu. Pokud je čekání na miminko opravdu dlouhé, nemáte své neposlušné myšlenky kam a na „co“ soustředit. A rada „Nesmíš na to myslet.“ nefunguje na 100%.

  1. Aktivní cesta – toužíte po miminku, pořád na to myslíte a jdete mu aktivně naproti

Pokud nechcete jít cestou „nicnedělání“ a odevzdat svůj osud jen do rukou lékaře, mám pro vás dobrou zprávu. Je MNOHO věcí, které můžete vy sama udělat pro podporu přirozeného otěhotnění.

Jako zásadní vnímám zaměření se na to, co jíte. Strava je základním stavebním kamenem pro vaše budoucí miminko. Moc ráda používám pozměněný citát:

„Vaše dítě je to, co jíte.“

A když se bavíme o myšlenkách při čekání na miminko, věřte, že to čekání je daleko jednodušší, když dokážete mysl vědomě zaměstnat např. přemýšlením o své stravě.

Pokud budete cíleně plánovat co si dáte k snídani, co v práci poobědváte, co budete vařit k večeři, aby to chutnalo i vašemu partnerovi a zároveň to podpořilo přirozenou plodnost vás obou věřte, že přesměrujete tolik času, který nyní trávíte „nicneděláním“ a utrápenými myšlenkami na tu „mrchu“ právě opět probíhající menstruaci.

Já jím zdravě, nemám co měnit.

Všimla jste si, že na trhu je velké množství knih o výživě těhotných maminek? Jakmile žena otěhotní, okamžitě k sobě začíná přistupovat „v jiném režimu“ a pátrá, co je pro její děťátko nejlepší. Mnoho žen však neví, že své budoucí miminko živí už 90 dní před skutečným splynutím vajíčka a spermie.

Výživa před otěhotněním má svá specifika. Proto i ženy, které se stravují zdravě, by se měly o tuhle problematiku zajímat.

Projím se k miminku

Pro ženy, které si přejí mít více informací o tom jak:

  • pomocí stravy připravit své tělo na těhotenství,
  • podpořit přirozené otěhotnění,
  • i jak podpořit úspěšnost umělého oplodnění.

jsem napsala eBook Projím se k miminku aneb Baby Friendly DietTM.

hardcoverstack_621x739

V eBooku učím 10 základních principů Baby Friendly Diety. Dozvíte se, které živiny jsou potřebné pro početí a donošení zdravého miminka a ve kterých potravinách tyto živiny najdete. Rozpitváme 5 potravin, kterým by jste se měla určitě vyhnout a proč. Ukážu vám rozdíly ve stravování v různých fázích menstruačního cyklu.

A to nejdůležitější nakonec. Naučím vás, díky pěti jednoduchým krokům a pár vychytávkám, prakticky dostat všechny informace do vašeho reálného každodenního jídelníčku.

K eBooku navíc nako bonus získáte 15. stránkový plán pro podporu plodnosti vašeho partnera, protože zdraví spermií je neméně důležité. Přehledný souhrn na jednu stranu, kontrolní list a malý receptář.

Není to jen o stravě

I když jsem výživová specialistka, která se stravou podporující plodnost zabývá, nebyla bych upřímná, kdybych tvrdila, že jen změna stravování stačí. Je samozřejmě více oblastí, na které se při své aktivní cestě za miminkem můžete zaměřit.

Závěry jedné studie provedená na Harvardské univerzitě říkají:

„Ženy, které změnily ve svém denním režimu kombinaci 5 nebo více faktorů životního stylu, včetně způsobu stravování, měly o více než 80% nižší relativní riziko neplodnosti v důsledku ovulační poruchy ve srovnání se ženami, které žádnou změnu neprovedly.“

A jaké jsou tedy další možnosti?

To by vydalo na další dlouhý článek 🙂 Takže v krátkosti jen oblasti, kterými by jste mohla zaměstnat svoji mysl, pokud se snažíte otěhotnět:

  • detoxikace organismu
  • znalost menstruačního cyklu
  • kvalita spánku
  • odpočinek, relaxace
  • psaní deníku
  • vhodný pohyb
  • masáže
  • bylinky
  • meditace, afirmace
  • sebeláska

Neustálé myšlení na těhotenství zřejmě asi jen tak „nevypnete“.

Změňte ale způsob, JAK na něj myslíte!

“Budoucnost je zviditelněný obsah vašeho současného myšlení. Změňte své myšlení a změníte svůj osud.”

                                                                     Joseph Murphy

Přeji vám, aby jste se do stavu NEMYSLÍM na miminko nestihla dopracovat. Přeji vám, aby vaše děti nikdy neslyšely z vašich úst toto vyprávění: „…. a když jsem po pár letech byla úplně na dně, přestala jsem na to myslet a za pár měsíců jsi se narodil/a.“

S láskou

– Kateřina Burešová

Kateřina Burešová
Jsem specialistka na výživu. Díky osobní zkušenosti s umělým oplodněním i přirozeným otěhotněním, pomáhám ženám i mužům cílenou a správně zaměřenou stravou zvýšit šance na přirozené početí miminka. Napsala jsem pro vás eBook 8 pilířů zdravé ženské plodnosti a eBook Projím se k miminku Můj příběh o dvou zázracích si můžete přečíst ZDE
Komentáře